پرسشنامه طراحی وب سایت یک نظرسنجی است که شما به مشتریان طراحی وب سایت خود ارسال می کنید تا دقیقاً بفهمند که آنها از سایت جدید خود چه می خواهند.
این پرسشنامه به شما کمک می کند تا انتظارات و ترجیحات مشتری خود را در مورد طراحی وب سایت درک کنید. در عین حال، این پرسشنامه تصویر بهتری از بودجه مشتری، جدول زمانی و سایر عوامل مهمی که باید در نظر داشته باشید به شما ارائه می دهد.
به دنبال پرسشنامه طراحی وب سایت برای استفاده هستید؟ شما در جای مناسب هستید در این پست وبلاگ، ما پرسشنامه نهایی طراحی وب خود را که رایگان است، به اشتراک می گذاریم.
چرا از پرسشنامه طراحی سایت استفاده کنیم؟
شما می خواهید 100٪ با مشتری خود هماهنگ و در یک صفحه باشید. این راه را برای یک پروژه موفق هموار می کند و احتمال عدم ارتباط را به حداقل می رساند.
برخی از موارد مهمی که باید در پرسشنامه طراحی وب خود توضیح دهید شامل جدول زمانی، محدوده پروژه و ظاهر و احساسی است که مشتری شما به دنبال آن است. بهعنوان یک طراح وب، احتمالاً در یک زمان چندین پروژه را انجام میدهید، و قطعاً نمیخواهید به یک پروژه متعهد شوید و سپس متوجه شوید که مشتری شما انتظار دارد مدت زمان چرخشی مثلاً دو روزه را دارد.
در مورد محدوده پروژه هم همینطور. اگر کالاهای تحویلی واقعی را از قبل مشخص نکنید، مشتری شما ممکن است هر زمان که در مورد پروژه صحبت می کنید موارد، صفحات یا ویژگی های اضافی را ارائه دهد و ممکن است در نهایت دو برابر مقدار کار انجام دهید، بدون اینکه بتوانید هزینه اضافی از مشتری خود دریافت کنید. .
اینجاست که یک پرسشنامه طراحی وب وارد می شود – می توانید از پرسشنامه برای بررسی جزئیات استفاده کنید و دقیقاً آنچه را که مشتریان شما می خواهند مشخص کنید.
سوالات پرسشنامه طراحی سایت
- شرکت شما چه کار میکند؟
- مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
- پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما (USP) چیست؟
- آیا می خواهید یک وب سایت موجود را بهبود بخشید یا یک وب سایت از ابتدا ایجاد کنید؟
- آیا می خواهید وب سایت شما برای سئو بهینه شود؟ آیا لیستی از کلمات کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید دارید؟
- آدرس وب سایت موجود شما (در صورت وجود) چیست؟ چه چیزی را در مورد وب سایت موجود خود دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید؟
- URL 2-3 وب سایت مرجعی که دوست دارید چیست؟ چه چیزی در مورد این وب سایت ها دوست دارید؟
- آیا می دانید از چه پلتفرمی می خواهید برای سایت خود استفاده کنید؟
- به چه صفحاتی در وب سایت خود نیاز دارید؟
- چه ویژگی هایی در وب سایت خود نیاز دارید؟
- هدف اساسی وب سایت شما چیست؟
- آیا محتوای سایت خود را آماده دارید؟
- آیا شرکت شما یک کتاب نام تجاری دارد که مواردی مانند رنگ ها و فونت ها را پوشش دهد؟
- چه زمانی می خواهید سایت جدید خود را راه اندازی کنید؟
- بودجه شما برای وب سایت چقدر است؟
- آیا برای به روز رسانی و نگهداری وب سایت خود به کمک نیاز دارید؟
- آیا برای وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا به کمک نیاز دارید؟
چرا هر سوال مهم است
شرکت شما چه کار میکند؟
در این سوال، مشتری خود را وادار کنید تا در مورد محصولات و خدمات و مدل کسب و کار خود به اشتراک بگذارد. اگر آنها چندین خط تولید دارند یا خدمات متعددی ارائه می دهند، مطمئن شوید که هر محصول/خدمت و نحوه کار آنها را درک کنید.
اگر مشتری شما یک استارتآپ یا یک کسبوکار محلی را اداره میکند و میخواهد «داستان» آنها در وبسایت برجسته شود، در مورد انگیزهاش برای راهاندازی شرکت نیز بپرسید و از آنها بخواهید تا شما را در مسیر خود راهنمایی کنند. در اینجا، همچنین می توانید در مورد چشم انداز، ماموریت و ارزش های شرکت آنها بپرسید.
در نهایت، مشتری خود را وادار کنید تا تمام اطلاعات اولیه درباره شرکت خود، از جمله نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن(های) و آدرس ایمیل خود را ارسال کند.
مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
به غیر از مشخصات دموگرافیک اولیه مشتری مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی، در مورد عنوان شغلی مشتری، صنعتی که در آن حضور دارند، اندازه شرکتی که در آن کار می کنند، سابقه کار در شرکت و موارد دیگر سوال کنید. همچنین ایده خوبی است که بپرسید آیا مشتری ایدهآل مشتری شما در محصول/راهحلی که شرکت شما ارائه میدهد متخصص است، یا اینکه نسبتاً در راه حل جدید هستند و نیاز به آموزش/پرورش دارند.
پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما (USP) چیست؟
USP به عنوان یک عامل یا ملاحظات ارائه شده به عنوان دلیلی است که یک محصول یا خدمات متفاوت و بهتر از محصول رقیب است. به عبارت ساده، این عاملی است که مشتری شما را از رقبای خود متمایز می کند.
برجسته کردن USP مشتری شما در وب سایت آنها به جذابیت بیشتر وب سایت آنها کمک می کند و این ممکن است نرخ تبدیل آنها را افزایش دهد. آیا مشتری شما خدمات بهتری نسبت به رقبای خود ارائه می دهد؟ آیا آنها طیف وسیع تری از محصولات را ارائه می دهند یا محصولاتشان با ضمانت بازگشت پول ارائه می شود؟ نقطه فروش مشتری شما هر چه باشد، مطمئن شوید که از آن به نفع او استفاده می کنید.
آیا می خواهید یک وب سایت موجود را بهبود بخشید یا یک وب سایت از ابتدا ایجاد کنید؟
اگر مشتری شما فقط می خواهد سایت موجود خود را به روز کند، پس می دانید که لازم نیست برای آنها نام دامنه بخرید، برای آنها هاست دریافت کنید و غیره. اگر می خواهند یک سایت جدید از ابتدا ایجاد کنند، بپرسید که آیا آنها قبلاً یک نام دامنه برای استفاده دارند، یا اینکه آیا می خواهند شما به این موضوع رسیدگی کنید. همین امر در مورد هاست نیز صدق می کند – باید بدانید که آیا مشتری شما قبلاً طرح میزبانی خود را خریداری کرده است یا از شما می خواهد که افتخارات را انجام دهید.
آیا می خواهید وب سایت شما سئو شده باشد؟ آیا لیستی از کلمات کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید دارید؟
در این روزگار، یافتن آنلاین بسیار مهم است و برای وب سایت ها مهم است که سئوی خود را ثابت کنند. اگر مشتری شما میگوید که میخواهد وبسایتشان بهینهسازی سئو شود، اما کاملاً نمیدانند از کجا شروع کنند، در این صورت شما هستید که تحقیقات کلمات کلیدی را انجام میدهید و لیستی از کلمات کلیدی را برای آنها توصیه میکنید.
اگر این حوزه تخصص شما نیست، می توانید این کار خاص را نیز به یک پیمانکار مستقل برون سپاری کنید – فقط به یاد داشته باشید که قیمت خود را بر این اساس افزایش دهید تا بتوانید هزینه های خود را از جیب خود پوشش دهید.
PS: آیا می خواهید سایت خود را ارزیابی کنید و تشخیص دهید که آیا به اندازه کافی برای سئو بهینه شده است یا خیر؟ می توانید یک گزارش حسابرسی SEO رایگان در SEOptimer.com اجرا کنید.
آدرس وب سایت موجود شما (در صورت وجود) چیست؟ چه چیزی را در مورد وب سایت موجود خود دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید؟
این سوال به شما کمک میکند تا ترجیحات مشتری خود را شناسایی کنید، بنابراین میتوانید از عناصر طراحی که بهخصوص آنها را دوست ندارند دوری کنید. اکنون، هر چه مشتری خود را در این بخش مشخص تر کنید، بهتر است.
به عنوان مثال، اگر مشتری شما به شما میگوید که وبسایت آنها «قدیمیشده» و «کاربر پسند نیست»، آنها را تشویق کنید که دقیقتر باشند و از او بخواهید بخشهای خاصی را که کاربر پسند نیستند به اشتراک بگذارند. اگر مشتری شما می گوید که طراحی وب سایت آنها به اندازه کافی مدرن به نظر نمی رسد، به عناصر مختلف طراحی اشاره کنید و از آنها بپرسید که چه چیزی را دوست ندارند – طرح رنگ، پانل ناوبری یا چیز دیگری؟
URL 2-3 وب سایت مرجعی که دوست دارید چیست؟ چه چیزی در مورد این وب سایت ها دوست دارید؟
اکنون که میدانید مشتری شما چه چیزهایی را دوست ندارد، از مشتری خود بخواهید چند نمونه از سایتهایی را که دوست دارند به اشتراک بگذارد، تا بتوانید ایده واضحتری از آنچه میخواهد داشته باشید. اینها ممکن است سایت های رقیب باشند، یا ممکن است سایت های کسب و کارهایی باشند که در صنایع کاملاً متفاوت هستند.
مجدداً، از آنها درخواست کنید تا آنجا که ممکن است در اینجا خاص باشند و به آرامی مشتریان خود را فشار دهید تا اگر آنها به سادگی اظهار داشتند که وب سایت هایی را دوست دارند که مثلاً «رنگارنگ» هستند، توضیح دهند. به یاد داشته باشید، کلمات ذهنی هستند، و تصور یک فرد از “رنگارنگ” ممکن است به شدت با دیگران متفاوت باشد. اگر وب سایت مشتری شما شامل صفحات تخصصی (به عنوان مثال، صفحات محصول یا صفحات نمایشی) است، از آنها بخواهید نمونه هایی از صفحات مرتبط را که دوست دارند نیز به اشتراک بگذارند.
آیا می دانید از چه پلتفرمی می خواهید برای سایت خود استفاده کنید؟
به جای اینکه فرض کنید مشتری شما یک وب سایت با وردپرس می خواهد، از آنها بپرسید که آیا ترجیح خاصی دارند یا خیر. گزینه های استاندارد شامل HTML خالص، وردپرس، و دیگر سازندگان وب سایت موجود (Shopify، Wix، Weebly، Squarespace) هستند. مشتری شما ممکن است با همه این گزینه ها آشنا نباشد، بنابراین در مورد هر گزینه بیشتر به آنها بگویید و مزایا و معایب آنها را توضیح دهید. حتماً ذکر کنید که ویرایش/بهروزرسانی سایتهای HTML خالص سخت است، مگر اینکه مشتری شما (یا فردی در تیمش) دانش HTML داشته باشد!
به چه صفحاتی در وب سایت خود نیاز دارید؟
در صورت امکان، مشتری خود را وادار کنید تا نقشه سایتی ارائه دهد که نشان می دهد آنها می خواهند صفحات مختلف خود چگونه ساختار یافته و چیده شوند. این به شما کمک می کند تا محدوده پروژه را درک کنید و محصولات قابل تحویل را قفل کنید. اگر یک سایت ساده و ساده ایجاد می کنید، صفحات استاندارد عبارتند از:
- صفحه نخست
- صفحه درباره ما
- صفحه تماس با ما
بسته به اینکه مشتری شما در چه صنعتی است، ممکن است به صفحات تخصصی نیاز داشته باشد. این شامل:
- صفحات محصول
- صفحات حمل و نقل
- صفحات قیمت گذاری
- صفحات نمایشی محصول
- صفحات رزرو/برنامه ریزی
- صفحات ورود (برای سایت های عضویت)
چه ویژگی هایی در وب سایت خود نیاز دارید؟
مانند سوال قبلی، این نیز به شما کمک می کند تا محدوده پروژه را درک کنید و موارد قابل تحویل را تأیید کنید. در واقع، ما می گوییم که مشخص کردن ویژگی هایی که مشتری شما می خواهد در وب سایت خود بسیار مهم تر است زیرا باید راهی برای ارائه عملکرد خاصی که آنها می خواهند پیدا کنید.
در بیشتر موارد، میتوانید به سادگی یک افزونه وردپرس، یک برنامه Shopify یا یک ویجت مشابه را نصب کنید، اما این برنامهها همیشه رایگان نیستند و برنامههای پرمیوم میتوانند بسیار گران باشند.
میتوانید هزینهها را با مشتری خود در میان بگذارید و مطمئن شوید که آنها با پرداخت اشتراک ماهانه مشکلی ندارند، یا هزینه برنامهها و افزونهها را در قیمت پروژه لحاظ کنید تا مشتری شما مجبور به پرداخت هزینه اضافی نباشد.
با این حال، اگر نمیتوانید برنامه یا افزونهای را پیدا کنید که نیازهای مشتری شما را برآورده کند، باید شخصی را بخواهید که آن را برای شما سفارشی بسازد. این باعث پیچیدگی بیشتر پروژه می شود. شما باید به دنبال پیمانکاری باشید که بتواند این کار را انجام دهد و مطمئن شوید که آنها می توانند در جدول زمانی توافق شده تحویل دهند.
برخی از ویژگی هایی که مشتریان شما ممکن است درخواست کنند عبارتند از:
- جستجو کردن
- تشکیل می دهد
- نقشه ها
- نمونه کارها / گالری
- دکمه های رسانه های اجتماعی
- دکمه های کلیک برای تماس
- سفارش آنلاین
- جداول قیمت گذاری
- چت زنده
- چت ربات ها
هدف اساسی وب سایت شما چیست؟
هدف اساسی وب سایت مشتری شما بر موارد زیادی تأثیر می گذارد، از جمله اینکه چگونه آنها باید سایت خود را ساختار دهند، چه ویژگی ها و عناصری را باید در سایت خود قرار دهند و چه اطلاعاتی را باید برجسته کنند.
برای مثال، بگویید مشتری شما یک طراح UI/UX است و میخواهد یک وبسایت برای نمایش نمونه کارها ایجاد کند. با در نظر گرفتن این موضوع، ممکن است منطقی باشد که ساختار سایت را بیشتر شبیه به یک “چشمک” در مقایسه با یک وب سایت معمولی بسازیم. در اینجا، نکته کلیدی این است که کار مشتری خود را بهطور برجسته و به گونهای نشان دهید که برند آنها را به خوبی منعکس کند.
اگر مشتری شما بخواهد یک فروشگاه تجارت الکترونیک راه اندازی کند چه؟ در اینجا، هدف اساسی تبدیل مشتریان و فروش محصولات است، بنابراین مهم است که فروشگاه را با استفاده از بنرهای چسبنده، تایمرهای شمارش معکوس، نشان های اعتماد و موارد دیگر بهینه کنید.
آیا محتوای سایت خود را آماده دارید؟
هنگامی که هدفی را که مشتری شما میخواهد با وبسایت خود به آن دست یابد، روشن کردید، از آنها در مورد محتوایی که قصد دارند در سایت خود داشته باشند سؤال کنید. آیا آنها مسئول محتوا خواهند بود یا از شما انتظار دارند که برای آنها کپی رایتینگ انجام دهید؟
اگر اولی است، از مشتری خود بخواهید تا دقیقاً زمانی را که می تواند محتوا را به شما ارسال کند، تأیید کند، به طوری که خط زمانی تولید را متوقف نمی کند. اگر مشتری شما نیاز دارد که در زمینه کپی رایتینگ به او کمک کنید، مطمئن شوید که دقیقاً متوجه شده اید که آنها به چه لحن یا سبکی علاقه دارند، تا بتوانید این موضوع را به وضوح به نویسنده ای که با آن کار می کنید، در میان بگذارید.
آیا شرکت شما یک کتاب نام تجاری دارد که مواردی مانند رنگ ها و فونت ها را پوشش دهد؟
صرف نظر از اینکه سایت موجود مشتری خود را برای آنها به روز می کنید یا یک سایت جدید را از ابتدا راه اندازی می کنید، می خواهید از رنگ ها و فونت های برند آنها استفاده کنید تا وب سایت با بقیه برند آنها منسجم باشد.
حال، اگر مشتری شما فقط دو رنگ داشته باشد که روی لوگوی خود استفاده می کند، و یک فونت استاندارد که استفاده می کند، نسبتاً ساده است. اما شرکتهای بزرگتر و معتبرتر ممکن است طیفی از رنگها را داشته باشند (برای قسمتهای مختلف لوگوی خود، پسزمینه لوگوی خود)، و همچنین ممکن است از فونتهای مختلف (برای سرصفحه، متن بدنه و غیره) استفاده کنند.
چه زمانی می خواهید سایت جدید خود را راه اندازی کنید؟
همانطور که قبلاً گفته شد، مهم است که قبل از تعهد به پروژه در مورد جدول زمانی پروژه با مشتری خود صحبت کنید، به خصوص اگر همزمان روی چندین طراحی وب سایت کار می کنید. اگر چندین نسخه را ارائه میدهید، زمان مورد نیاز بین هر ویرایش را نیز به اشتراک بگذارید.
اگر مشتری شما عجله دارد و می خواهد سایت را در مدت زمان کوتاهی راه اندازی کند، به دقت فکر کنید که آیا می توانید به پروژه متعهد شوید یا خیر. شما نمی خواهید پروژه و سپرده مشتری خود را بپذیرید، فقط باید تا نیمه راه را کنار بکشید. اگر میخواهید شبها تا دیروقت کار کنید تا پروژه مشتری خود را برای آنها تسریع کنید، هزینههای اسمی را برای برگشت سریعتر از معمول در نظر بگیرید.
بودجه شما برای وب سایت چقدر است؟
برخی از طراحان و خلاقان وب سایت به سختی می توانند موضوع قیمت گذاری را با مشتریان خود مطرح کنند، اما این مکالمه ای است که نمی توانید از آن اجتناب کنید. در حالت ایده آل، شما می خواهید با مشتری کار کنید که به بودجه شما احترام می گذارد و بیش از حد معامله نمی کند. گفته میشود، اگر در این بازی تازه کار هستید و نمیتوانید سختگیر باشید، مطمئن شوید که چند پاسخ آماده دارید که میتوانید وقتی مشتریان درخواست تخفیف میکنند، از آنها استفاده کنید.
اگر در نهایت تخفیف ارائه می کنید، مطمئن شوید که نوعی سازش از سوی مشتری شما وجود دارد، بنابراین این به تصویر برند شما آسیبی وارد نمی کند. به عنوان مثال، ممکن است با 10٪ تخفیف موافقت کنید، مشروط به این واقعیت که پروژه در دو هفته تکمیل می شود (در مقایسه با زمان معمول یک هفته شما).
آیا برای به روز رسانی و نگهداری وب سایت خود به کمک نیاز دارید؟
این شامل بهروزرسانی تمها و پلاگینها، افزودن ویژگیهای جدید گهگاهی، و زمانبندی پشتیبانگیری است. اگر با این نوع کار تعمیر و نگهداری آشنا هستید، احتمالاً آن را بسیار آسان خواهید یافت، اما هنوز روشن است که آیا مشتری شما به تعمیر و نگهداری نیاز دارد یا خیر، تا بتوانید آن را در بودجه حساب کنید.
آیا برای وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا به کمک نیاز دارید؟
همین موضوع در اینجا نیز صادق است: اگر مشتری شما با نحوه بازاریابی آنلاین خود آشنا نباشد، ممکن است در وبلاگ نویسی و تولید محتوا برای سایت به کمک شما نیاز داشته باشد. در حالی که برخی از طراحان وب سایت ترجیح می دهند صرفاً بر روی طراحی وب سایت تمرکز کنند، ارائه خدمات اضافی مانند بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بفروشید و درآمد بیشتری کسب کنید.
به یاد داشته باشید: حتی اگر در وبلاگ نویسی یا بازاریابی متخصص نیستید، همیشه می توانید این کار را به یک فریلنسر بازاریابی دیجیتال یا پیمانکار مستقل برون سپاری کنید. این فقط طراحان وب سایت و آژانس های طراحی نیستند که این کار را انجام می دهند – بسیاری از شرکت های SEO و آژانس های بازاریابی دیجیتال نیز نوشتن و تولید محتوا را به پیمانکاران مستقل برون سپاری می کنند.
نحوه استفاده از پرسشنامه وب سایت: نکات پیشرفته
1. مشتری خود را از طریق پرسشنامه راهنمایی کنید
در حالت ایده آل، شما پرسشنامه وب سایت خود را برای مشتری ارسال می کنید، و آنها آن را به طور کامل پر می کنند و پس می فرستند. با نگاه کردن به پاسخ های آنها در پرسشنامه، درک خوبی از نیازهای آنها خواهید داشت و سپس می توانید پروژه را پیش ببرید.
متأسفانه، این زندگی واقعی است و عوارضی به وجود می آید. به عنوان مثال، مشتری شما ممکن است برای همیشه پاسخ دهد، حتی پس از اینکه چندین بار او را تعقیب کردید. علاوه بر این، مشتری شما ممکن است در پاسخ های خود مبهم و مبهم باشد. به عنوان مثال، اگر مشتری شما به سادگی بیان کند “صفحه اصلی XYZ.com را دوست دارم” بدون اینکه توضیح دهد چرا، این کمک زیادی نخواهد کرد.
نتیجه نهایی؟ بسیار مفیدتر و کارآمدتر است که با مشتری خود بنشینید و آنها را از طریق پرسشنامه وب سایت راهنمایی کنید.
2. بودجه را خیلی زود مطرح نکنید
اگر اولین چیزی که از مشتری خود در ملاقات با آنها میپرسید این است که “بودجه شما چقدر است؟”، این جلسه را به اشتباه شروع میکند. در مورد آن فکر کنید: این به مشتری شما سیگنال می دهد که شما این را صرفاً به عنوان یک فرصت تجاری می بینید و ممکن است به طور خودکار آنها را در حالت تدافعی قرار دهد.
بنابراین، بهجای اینکه از ابتدا درباره بودجه مشتری بپرسید، ابتدا سؤالات دیگر پرسشنامه را به آنها بپیوندید تا ارتباط برقرار کنید. همانطور که پرسشنامه را مرور می کنید، همچنین می توانید توصیه ها و بینش های بیشتری به مشتری خود بدهید و او را در مورد نتایجی که می توانید برای آنها به دست آورید هیجان زده کنید. هنگامی که مشتری خود را به دست آوردید، سپس شروع به صحبت در مورد بودجه کنید.
کنار سریع: اگر نگران هدر دادن وقت خود برای مشتری بدون بودجه هستید، یک راه حل آسان این است که یک سؤال واجد شرایط را در فرم تولید سرنخ خود اضافه کنید. در اینجا یک مثال است:
3. در این فرآیند عجله نکنید
به عنوان یک قانون کلی: هرچه در شروع مرحله جمعآوری اطلاعات جامعتر باشید، احتمالاً پروژه بهتر خواهد شد. با در نظر گرفتن این موضوع، در این فرآیند عجله نکنید، حتی اگر مشتری شما بسیار مشتاق است که طراحی مجدد وب سایت خود را شروع کند.
در اینجا به مشتری خود توضیح دهید که طراحی وب سایت بسیار ذهنی است و گوشت یک مرد می تواند سم مرد دیگری باشد. سپس آنها را طبق برنامهریزیشده از طریق پرسشنامه وبسایت خود راهنمایی کنید، و به همان اندازه که نیاز دارید سؤالات بعدی بپرسید تا آنها را وادار کنید اولویتهای خود را به اشتراک بگذارند. این اطمینان حاصل می کند که شما و مشتری شما در یک صفحه هستید. همچنین بازبینی های بی شماری را برای شما ذخیره می کند.
سخن پایانی در مورد پرسشنامه طراحی وب سایت
- شرکت شما چه کار میکند؟
- مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
- پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما (USP) چیست؟
- آیا می خواهید یک وب سایت موجود را بهبود بخشید یا یک وب سایت از ابتدا ایجاد کنید؟
- آیا می خواهید وب سایت شما برای سئو بهینه شود؟ آیا لیستی از کلمات کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید دارید؟
- آدرس وب سایت موجود شما (در صورت وجود) چیست؟ چه چیزی را در مورد وب سایت موجود خود دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید؟
- URL 2-3 وب سایت مرجعی که دوست دارید چیست؟ چه چیزی در مورد این وب سایت ها دوست دارید؟
- آیا می دانید از چه پلتفرمی می خواهید برای سایت خود استفاده کنید؟
- به چه صفحاتی در وب سایت خود نیاز دارید؟
- چه ویژگی هایی در وب سایت خود نیاز دارید؟
- هدف اساسی وب سایت شما چیست؟
- آیا محتوای سایت خود را آماده دارید؟
- آیا شرکت شما یک کتاب نام تجاری دارد که مواردی مانند رنگ ها و فونت ها را پوشش دهد؟
- چه زمانی می خواهید سایت جدید خود را راه اندازی کنید؟
- بودجه شما برای وب سایت چقدر است؟
- آیا برای به روز رسانی و نگهداری وب سایت خود به کمک نیاز دارید؟
- آیا برای وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا به کمک نیاز دارید؟
و در اینجا چند نکته حرفه ای پیشرفته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: به جای این که پرسشنامه را به مشتری بسپارید تا آن را تکمیل کند، از طریق آن راهنمایی کنید، در مورد بودجه خود خیلی زود از آنها نپرسید، و در این فرآیند عجله نکنید.
بسیار خوب، شما اکنون به خوبی مجهز هستید تا ترجیحات مشتریان خود را درک کنید و وب سایت هایی را ارائه دهید که کاملاً متناسب با خلاصه های آنها باشد. با تمام قدرت جلو برو!