طراحی وب سایت لبخند

طراحی وب: راهنمای کامل برای ساختن وب سایت کسب و کار شما

طراحی وب برای اینترنت همانطور که می شناسیم ضروری است. بیاموزید که این فعالیت شامل چه چیزهایی می شود، دلایل اصلی اهمیت آن و مهارت های لازم برای دستیابی به کیفیت.

این روزها که همه و همه چیز آنلاین هستند، اطمینان از حضور دیجیتالی برند شما به بهترین شکل ممکن، اولویت اصلی است. در مرکز آن حضور آنلاین، البته، وب سایت شما قرار دارد. زمان صرف شده برای ایجاد، به روز رسانی و نگهداری محتوای وب شما هم برای شما و هم برای مشتریانتان مفید خواهد بود. اما اگر با طراحی وب و نحوه انجام آن به روش صحیح آشنا نباشید، چه؟ ممکن است به مهارت های خود شک کنید و هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه حرکت به جلو احساس فلج کنید. طراحی وب نباید یک مبارزه یا تلاش بی پایان باشد. مطمئناً، می‌خواهید پس از ایجاد به‌روزرسانی آن را ادامه دهید، اما اگر با اصول اولیه شروع کنید، می‌توانید اعتماد به نفس لازم برای ادامه حرکت رو به جلو و حفظ یک وب‌سایت درخشان را به دست آورید. برای کمک به شما در ایجاد آن مهارت ها و این اعتماد به نفس، اطلاعاتی را که برای شروع و برتری از آنجا نیاز دارید در اختیار شما قرار داده ایم.

طراحی وب چیست؟

طراحی وب زمینه ای است که شامل رابط های دیجیتالی مانند وب سایت ها، برنامه ها و خدمات می شود. با استفاده از کد HTML برای برنامه‌نویسی وب‌سایت‌ها و CSS برای استاندارد کردن زبان بصری آن، متخصصان طراحی وب مسئول ایجاد تجربیات دیجیتالی برای استفاده عموم هستند. هدف ارائه یک تجربه با کیفیت به مخاطب و کمک به کسب و کار در رسیدن به اهداف خود است. به این ترتیب، یک طراح وب حرفه ای است که مهارت های لازم را برای انجام این کار کسب می کند. اینها ممکن است در زمینه‌های طراحی وب خاص، از ایجاد وب‌سایت تا توسعه اپلیکیشن موبایل، تخصصی باشند. در همه موارد، هدف یکسان است: تحقق چشم انداز پروژه. طراحی وب دارای چند بخش فرعی است که در زیر به تفصیل توضیح داده شده است.

طراحی گرافیک وب

این طراحی وب است که برای تصاویر وب سایت اعمال می شود. این شامل همه چیز از رنگ ها و فونت ها گرفته تا طرح کلی صفحات آن است.

مهم ترین کار، تبدیل هویت برند به طراحی وب سایت است. بازدیدکننده باید بتواند با آن ارتباط برقرار کند و صفحه را به عنوان بخشی از حضور آن کسب و کار به درستی ببیند.

طراحی رابط

کار طراحی وب نیز به طراحی رابط اشاره دارد. نه تنها برای وب سایت های سنتی اعمال می شود، بلکه شامل برنامه های تلفن همراه، بازی ها، نرم افزارهای رایانه ای و چندین محصول دیگر نیز می شود. به هر حال، رابط هر چیزی است که به عنوان یک واسطه بین کاربر و سیستم عمل می کند.

ایده ارائه یک رابط کاربری ساده، شهودی و سازگار با ویژگی های مخاطب هدف است.

طراحی تجربه کاربری

ظاهر و احساس یک رابط دیجیتال نیز نیازمند تجربه کاربری خوب است. در غیر این صورت مخاطب شما به دنبال راه حل های دیگری خواهد بود.

یک متخصص طراحی وب وظیفه ایجاد یک تجربه واقعاً ارزشمند را دارد که به معنای درک نیازهای کاربر شما و ارائه آنها است. تعامل با کسب و کار شما باید همیشه یک لحظه مثبت برای مخاطبان آن باشد، به این معنی که هیچ مانعی نداشته باشید و همیشه به اهداف خود برسید.

بهینه سازی موتور جستجو

آخرین اما نه کم‌اهمیت، طراحی وب همچنین شامل کار با بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است تا مطمئن شوید که گوگل و سایت‌های مشابه به درستی محتوای شما را فهرست‌بندی می‌کنند. این به محتوای شما کمک می‌کند تا به موقعیت‌های بهتری در رتبه‌بندی نتایج جستجو دست یابد، بنابراین به مخاطبان گسترده‌تری که به دنبال راه‌حل شما هستند دسترسی پیدا کنید.

اگرچه برخی از جنبه‌های سئو به نوشتن محتوا مربوط می‌شود، طراحی وب نیز در اطمینان از تمیز بودن کد وب‌سایت شما و اینکه قابلیت استفاده مانع تجربه شما نمی‌شود، نقش دارد. همه این عوامل در تعیین رتبه شما تعیین کننده هستند.

چرا طراحی وب سایت اهمیت دارد؟

طراحی وب ابزاری است که از آن برای کمک به افراد برای درک برند شما آنگونه که شما می خواهید استفاده می کنید. با بکارگیری استراتژی و رویکرد صحیح بازاریابی بصری، کسب و کار شما می‌تواند مخاطبان مناسب را جذب کند و آنها را به مشتری تبدیل کند – نمونه‌های طراحی صفحه فرود را ببینید.

با برقراری ارتباط با برندی که ثبات و اعتماد پروژه را ارائه می دهد، کاربران تمایل بیشتری به تجارت با آن دارند. بدون یک برنامه طراحی وب مشخص، نتایج بالقوه ای را که یک حضور آنلاین خوب می تواند به شما بدهد، از دست می دهید.

به این ترتیب، این عنصری از پروژه شما نیست که باید نادیده گرفته شود. مخاطب شما می‌تواند بگوید طراحی شما کم است و نمی‌خواهد از طریق این تجربه وحشتناک با تجارت شما درگیر شود. در عوض، آنها رقبایی را انتخاب می کنند که ارزش مناسبی به طراحی وب می دهند.

به همین دلیل است که کار با طراحان وب واجد شرایط بسیار مهم است. یک حرفه ای ماهر می تواند نیازهای برند شما را تجزیه و تحلیل کند و از ابزارهای مناسب برای ترجمه بصری آن استفاده کند و در عین حال به استراتژی و اهداف خود وفادار بماند.

5 اصل کلیدی طراحی برای ساخت وب سایت

به عنوان یک صاحب برند، بازاریاب یا مدیر بخش، از قبل اهمیت ارائه محتوای مناسب و بهترین وسایل کمک بصری برای جذب و حفظ مخاطب هدف را می دانید. اکنون فقط باید مطمئن شوید که وب سایت شما آنها را دارد. در زیر تعدادی از مهم ترین اصول طراحی وب وجود دارد که به شما کمک می کند در مسیر درست شروع کنید.

طراحی وب سایت خود را به مخاطبان هدف خود متصل کنید

حتی قبل از شروع ایجاد وب سایت خود یا اصلاح آنچه در حال حاضر دارید، مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. دانستن این موضوع به شما کمک می کند طراحی وب سایت خود را مستقیماً به مخاطبان مورد نظر خود متصل کنید و تجربه بهتری برای مشتری ایجاد کنید.

هدف فقط استفاده از عناصر بصری و محتوایی است که برای بازدیدکنندگان مورد نظر جذاب باشد. تحقیق کنید تا بفهمید آنها چه کسانی هستند، چگونه ترجیح می دهند در مورد محصولات یا خدمات، رفتارهای خریدشان، چیزهایی که دوست ندارند و جزئیات دیگر یاد بگیرند. اگر قبلاً پرسونای خریدار ایجاد کرده‌اید، آن‌ها را تا جایی که ممکن است گسترش دهید تا اطلاعات لازم را داشته باشید تا بتوانید وب‌سایت خود را به‌خصوص با آن‌ها تطبیق دهید.

شما می‌خواهید بازدیدکنندگان مناسبی به وب‌سایت شما برسند و پس از رسیدن به آن، احساس کنند که در خانه خود هستید. وقتی این اتفاق می‌افتد، وقت خود را صرف شناختن شما می‌کنند و احتمال بیشتری دارد که اقدامی انجام دهند.

از شلوغی بیش از حد خودداری کنید

وقتی یک بازدیدکننده به وب سایت شما می رسد، فقط چند ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیرد که بماند یا نه. یک چیدمان بسیار زیاد پر از تصاویر، فونت ها، رنگ ها، دکمه ها و عناصر دیگر می تواند عامل بازدارنده ای باشد که باعث می شود آنها در جای دیگری به دنبال آنچه نیاز دارند بگردند. این بدان معناست که پتانسیل تبدیل و به دست آوردن مشتریان وفادار را از دست می دهید.

در عوض، عاقلانه آنچه را که می خواهید در هر صفحه وب قرار دهید انتخاب کنید. متن را با تصاویر با کیفیت بالا و فضای سفید با موقعیت مناسب تقسیم کنید. از سرفصل ها و عناصر بصری گرفته تا فونت و طرح کلی آن را از نظر زیبایی شناختی دلپذیر کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است کمک کند:

  • قبل از هر چیز تجربه بازدیدکنندگان را در نظر بگیرید و آن را ساده نگه دارید.
  • رنگ هایی را انتخاب کنید که به طور مداوم در سراسر وب سایت شما استفاده شوند.
  • تایپوگرافی را انتخاب کنید که با صدای برند شما مطابقت داشته باشد.
  • بهترین فرم های تصویری را برای استفاده، مانند اینفوگرافیک، فیلم، انیمیشن، تصویرسازی و عکاسی شناسایی کنید.

هرگز اهمیت محتوای با کیفیت را فراموش نکنید

در حالی که عناصر بصری می توانند چشم بازدیدکننده را به خود جلب کنند، محتوای با کیفیت بالا چیزی است که افراد را مدت بیشتری در صفحه نگه می دارد.

محتوای شما نحوه ارتباط شما با مشتریان است و آنچه را که به دنبال آن هستند و آنچه را که نیاز دارند ارائه می دهید. اگر به خوبی و استراتژیک در صفحه نوشته شود، می تواند به مشتری کمک کند تا در سفر خریدار پیشرفت کند و به سطح بعدی برسد.

در این محتوا، در صورت لزوم، پیوندهای داخلی و خارجی را ارائه دهید و همیشه فراخوان‌های عملی واضحی را درج کنید.

ناوبری را ساده و آسان کنید

در حالی که می توانید در طراحی یک صفحه وب غرق شوید، باید توانایی بازدیدکنندگان برای پیمایش سایت خود را نیز در نظر بگیرید.

شکایت رایج بازدیدکنندگان وب سایت این است که نمی توانند محتوای مورد نظر یا مورد نیاز خود را پیدا کنند. آخرین کاری که آنها می خواهند انجام دهند این است که آن را جستجو کنند. در عوض، کار را برای آنها آسان کنید. راه های تحقق این امر عبارتند از:

  • برگه هایی را در بالای صفحه وب ایجاد کنید تا بخش های مختلف موجود در سایت را به بازدیدکنندگان نشان دهید.
  • از منوهای سمت چپ یا راست استفاده کنید که بخش‌های وب‌سایت را فهرست می‌کنند.
  • اگر وب سایت شما بزرگ است یک ویژگی جستجو اضافه کنید. این به بازدیدکنندگان کمک می کند تا آنچه را که می خواهند سریعتر پیدا کنند.
  • پیوندهایی را در پایین صفحه وب قرار دهید.

یک طرح سئو را بگنجانید

طراحی وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. شما می خواهید که موتورهای جستجو بتوانند صفحات وب شما را پیدا کرده و آنها را فهرست کنند. در غیر این صورت، صفحات شما در هیچ SERP ظاهر نمی شوند.

با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید و از آن کلمات یا عبارات در عناوین، متا تگ ها، سرفصل ها و متن خود استفاده کنید.

در طراحی سایت چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

همانطور که قبلاً دیدید، طراحی وب می تواند بخشی از یک ارائه قدرتمند تجاری باشد. با این حال، انتخاب های اشتباه می تواند تأثیر منفی بر کل حضور آنلاین شما داشته باشد.

برای تضمین کیفیت وب سایت باید عوامل خاصی را در هنگام طراحی سایت در نظر گرفت. در زیر مهمترین آنها آورده شده است.

زیبایی شناسی

هر زمان که مردم درباره طراحی وب بحث می کنند، این عاملی است که بیشتر به آن فکر می شود. اگرچه، این تنها مورد مهم نیست.

هویت نام تجاری شما زیبایی شناسی وب سایت شما را دیکته می کند و باید توسط طراحی وب شما به خوبی فشرده شود. این به این معنی است که مطمئن شوید حضور آنلاین شما با رنگ ها، سبک ها و احساس شما مطابقت دارد. مراقب باشید که اغراق نکنید، زیرا بسیاری از عناصر ممکن است تجربه بازدیدکننده شما را مختل کنند.

قابلیت استفاده

هرگز فراموش نکنید که افراد واقعی از وب سایت شما استفاده خواهند کرد، بنابراین طراحی وب آن باید قابلیت استفاده خوبی داشته باشد. با این حال، این چه چیزی را شامل می شود؟

قابلیت استفاده به این معنی است که می‌توانید توسط مخاطبانی با پیشینه‌ها، سن‌ها و تخصص‌های مختلف مرور شوید. سادگی یکی از مهمترین اصول آن است که شما را ملزم می کند تعداد منوها و گزینه های خود را حذف کنید.

خود را به جای بازدیدکنندگان خود قرار دهید و به آنچه که آنها شهودی در نظر می گیرند فکر کنید.

کیفیت محتوا

حتی اگر سایر عناصر طراحی وب به خوبی کار کنند، بدون محتوای خوب چیزی نیستند. برعکس، چرا بازدیدکنندگان شما حتی به سراغ شما می آیند؟

به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها بازاریابی محتوا را انتخاب می کنند تا همیشه محتوای باکیفیتی داشته باشند که مردم مایل به خواندن و به اشتراک گذاری آن باشند. این کار مستلزم این است که مطمئن شوید صفحات شما با ارائه راه حل های مناسب به زمان بازدیدکنندگان شما ارزش می بخشد.

سرعت

آیا می دانستید که اگر وب سایت شما به سرعت بارگذاری نشود، ممکن است افراد از کسب و کار شما دست بکشند؟ مطالعات نشان داده اند که اگر زمان بارگذاری صفحه شما از 3 ثانیه بیشتر شود، نرخ پرش شما 38 درصد افزایش می یابد. این بد است.

یکی دیگر از عوامل در طراحی وب به سرعت بارگذاری مربوط می شود. این شامل یافتن تعادل بین تمام عناصر شما و فشاری است که بر مرورگر بازدیدکننده و اتصال اینترنت شما وارد می‌کنند.

سازگاری با موبایل

طبق آخرین داده ها، دستگاه های تلفن همراه بیش از 50 درصد از کل ترافیک آنلاین را تشکیل می دهند. این بدان معناست که اگر وب سایت شما به درستی روی گوشی های هوشمند و تبلت ها بارگذاری نشود، ممکن است تقریباً نیمی از مخاطبان بالقوه خود را بترسانید!

برای جلوگیری از آن، استراتژی طراحی وب شما باید مطمئن شود که محتوای شما برای موبایل مناسب است. این به معنای داشتن صفحاتی است که به‌طور مناسب با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش و شرایط دسترسی بارگیری می‌شوند و سازگار هستند.

بدترین اشتباهات طراحی وب چیست؟

از آنجایی که طراحی وب بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است، می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که برند شما به خوبی معرفی شده است و تجربه‌ای با کیفیت به مخاطبان هدف خود ارائه می‌دهید.

با این حال، قبل از شروع طراحی وب خود، بدانید که از چه اشتباهاتی اجتناب کنید. می‌توانید در حین حرکت به جلو، آنها را در نظر داشته باشید تا از بازگشت به عقب و انجام اصلاحات پس از فعال شدن سایت خود جلوگیری کنید.

برخی از بدترین اشتباهات طراحی وب عبارتند از:

عدم توجه به مخاطبان هدف

در حالی که برخی از وب سایت ها ممکن است شگفت انگیز به نظر برسند، صاحبان آنها ممکن است تعجب کنند که چرا آنها در دریافت پاسخ مورد انتظار خود شکست می خورند. شاید به این دلیل است که آنها از طراحی برای مخاطبان هدف خود غفلت کرده اند.

وب سایت شما باید مستقیماً با مشتریان ایده آل شما صحبت کند. آنچه آنها می بینند و تجربه کلی کاربر در وب سایت شما محرک اصلی تعامل، رضایت و فروش خواهد بود.

با در نظر نگرفتن مخاطبان هدف خود در حین برنامه ریزی و اجرای طراحی وب سایت، می توانید توانایی برند خود را برای جذب بازدیدکنندگان با کیفیت بالا که احتمالاً تبدیل می شوند، بسیار کاهش دهید.

یکی از صنایعی که اغلب این حق را دارد، خودروسازی است. به عنوان مثال، سوبارو به بخش خاصی از مردم پاسخ می دهد، در حالی که آئودی از وب سایت خود برای جذب گروهی متفاوت استفاده می کند. هر برند به وضوح بازار هدف خود را می شناسد و آن دانش را در محتوای وب و طراحی خود به کار می گیرد.

تصاویری متناقض در سراسر کانال ها

خطایی که بسیاری از برندها مرتکب می شوند این است که فراموش می کنند تصاویر بصری را در بسیاری از کانال های بازاریابی مختلف که استفاده می کنند ثابت نگه دارند. این ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، مانند نداشتن راهنمای سبک برند برای کارمندان خود یا عدم تثبیت کامل شخصیت برند قبل از توسعه یک طراحی.

دلیل اصلی حفظ تصاویری ثابت این است که وقتی مشتریان بالقوه آن را در وب سایت شما، حساب های رسانه های اجتماعی و هر جای دیگری که تلاش های بازاریابی خود را متمرکز می کنید، فوراً نام تجاری شما را شناسایی می کنند.

شما می خواهید انسجامی در طرح های امضای خود ایجاد کنید، شخصیت برند یا شرکت خود را نشان دهید و آن را در هر کجا که می روید به اشتراک بگذارید. وب سایت شما باید مرکز برند شما باشد و همه چیز از آنجا منشعب می شود.

عناصر بیش از حد

شلوغی بیش از حد طراحی وب شما با عناصر زیاد ممکن است حواس کاربران را پرت کرده و حضور دیجیتالی برند شما را تضعیف کند. بازدیدکنندگان می توانند به سرعت غرق شوند و قبل از اینکه درباره برند، محصولات یا خدمات شما بیاموزند، سایت شما را ترک کنند.

امروزه چندین سایت آنلاین از داشتن عناصر بسیار زیادی که برای چشم بازدیدکنندگان رقابت می کنند، رنج می برند. در حالی که قابل درک است که شما و تیمتان می خواهید خلاقیت خود را به اشتراک بگذارید، به یاد داشته باشید که وضوح و خوانایی کلید تجربه کاربر خواهد بود.

عدم وجود یک CTA واضح

یکی از مخرب ترین اشتباهاتی که امروزه طراحان وب مرتکب می شوند، ارائه نکردن یک فراخوان برای اقدام (CTA) واضح است. این بیانیه به بینندگان اجازه می دهد بدانند که می خواهید در آینده چه کاری انجام دهند.

نتیجه عدم هدایت مشتریان بالقوه به سمت مرحله بعدی در سفر خریدار است. برای شما، این به معنای تبدیل و فروش کمتر است.

CTAها باید واضح و مختصر باشند، مانند «برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید» یا «اکنون سفارش دهید». همچنین باید اطلاعات روشنی در مورد CTA وجود داشته باشد که توضیح دهد مشتری هنگام انجام آن اقدام چه انتظاراتی می تواند داشته باشد.

عدم مستندسازی تصمیمات طراحی وب برای استفاده در آینده

در طول فرآیند طراحی وب، مستندسازی تصمیمات طراحی و نحوه رسیدن به آنها ضروری است. چرا؟ زیرا ممکن است در آینده نیاز به ایجاد تغییراتی در سایت خود داشته باشید اما نتوانید به خاطر بیاورید که چرا کاری را قبلا انجام داده اید یا نکرده اید.

شاید قبل از انتخاب عناصر خاص برای گنجاندن، مخاطبان هدف خود و شخصیت برندی را که می‌خواستید منتقل کنید، ارزیابی کرده باشید. ممکن است بعداً بخواهید بدانید که چرا به این نتایج رسیدید.

بدون دلایل مستند برای تصمیماتی که گرفته اید، ممکن است سایت خود را با تغییراتی که با آنچه مشتریان شما انتظار دارند مغایرت دارد شلوغ کنید یا مجبور شوید زمان زیادی را صرف بازسازی مجدد سایت خود کنید.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *